עמק ארו שבקשמיר

עמק ארו ARU הינו עמק קטן ויפיפה באזור ההררי של רכס ההימלאיה, בחבל קשמיר, המכיל בתוכו כפר קטן, השוכן בגובה ממוצע של 2,414 מטר.

הכפר ממוקם כ 12 ק”מ מהעיירה פהלגם  PAHALGAM , במחוז אננטנאג Anantanag, 76 ק”מ וכ 3 שעות נסיעה מסרינגאר, בירת חבל קשמיר.

העמק מדהים ביופיו והכפר יושב על נהר ארו, הנשפך לנהר הלידר LIDDER.

מסביב לכפר רואים 360 מעלות יערות ארזי דוודאר ומעליהם נישאות פסגות מושלגות. כל עמק ארו, היערות והפסגות שסביבו הם שמורת טבע מוכרזת.

.

דורון בתצפית על עמק ארו

.

פהלגם, העיירה הקרובה, ידועה כבסיס היציאה לאמרנת’ יאטרה, אחת מעליות הרגל החשובות לבני הקהילה ההינדואית. הליכה בת 5 ימים באזור הררי גבוה, ובשיאה הביקור במערת אמרנאת’ AMARNATH, אשר בתוכה נמצא לינגם (איבר מינו של האל שיווה), מגולם בעמוד קרח. כיום יש עולי רגל רבים שמתעצלים ללכת ברגל את כל הדרך ומוקפצים אל קרבת פתח המערה במסוק.

הכפר ארו מונה כ- 40 בתים וכ- 300 תושבים. כולם קשמירים מוסלמים סונים, בעלי גישה ליברלית המקבלת בפתיחות ושמחה מבקרים בעלי תרבויות ודתות שונות מכל העולם. כל תושבי הכפר חיים מחקלאות מקומית בת קיימה, המספקת את צורכי המשפחה וב- 20 השנים האחרונות, נפתחו כמה גסטהאוסים, חלקם ברמה סבירה.

ברדיוס של יום הליכה, אפשר לראות את בקתות הרועים BAKARWAL. הבקתות בנויות מאבן מקומית וקורות עץ. הבקרוואל רועים בעיקר את העז הקשמירית וכבשים ומעבירים באזור הגבוה את הקיץ. לרובם יש בית בג’אמו JAMMU. אזור יותר דרומי ונמוך, אליו יעברו עם עדריהם בבוא הסתיו, להעביר את החורף במקום חם יותר.

.

.

לעומת כמות האוכלוסייה הדלילה, ניתן לראות בעמק כמות גדולה של סוסים. הסוסים שייכים לבעליהם אך משוטטים בעמק באופן חפשי.

הנוף המשגע של הכפר והעמק מושך לארו תרמילאים. לאחר כמה ימי טיול מקומי בעמק, רוב המבקרים ממשיכים לטיולי הליכה בני כמה ימים ולילות בשטח, לאזורים גבוהים יותר.

ישנם באזור כמה יעדים אטרקטיביים לטרקריסטים שביננו. ביניהם קרחון קולהוי KOLAHOI שפסגתו מגיעה ל 5,425 מטר ומספר אגמים השוכנים בגובה רב. כמו צמד האגמים טרסאר TARSAR ומרסאר MARSAR, אגם הר-בגוואן HER BAGUWAN וצמד האגמים ווישנסאר VISHANSAR וקישנסאר KISHANSAR.

.

אגם הר בהגוואן 4,000 מטרים גובהו

.

העונה הטובה לביקור בארו מתחילה ביוני ומסתיימת בספטמבר. למרות שלאלו שהקור לא מפריע, גם מאי

ואוקטובר מתאימים. בקשמיר אין מונסון – גשמי קיץ. אולם יש אקלים מקומי המוריד גשם מידי פעם לאורך כל השנה. כך שבביקור בארו תצפו לכמה ימי שמש בהירים וחמימים ולכמה ימים מעוננים ואפילו יתכנו גם ימי גשם קרירים. בחורף ארו נצבעת בלובן השלג הבוהק בשמש תחת שמיים בהירים, עם טמפרטורות מיתחת לאפס והקור עז.

כשאני מגיע לארו, אני מאוד אוהב להתמקם במילקי-וויMilky Way , שהוא הגסטהאוס עם החדרים ברמה הגבוה בכפר, עם גינה ונוף אלפיני מדהים ובמרחק קצר מהנהר. המקום שייך למשפחה מקומית ומנוהל על ידי

פיאז ובילל המקסימים.

.

מילקיווי גסטהאוס בארו

מעוניינים להצטרף לטיול?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    טיולים נוספים העשויים לעניין אותך

    טיול עומק לבהוטן

    12/09/2024 - 26/09/2024

    יציאה מובטחת

    טיולי תרבות

    סתיו

    ממלכת לדאק ורכס ההימלאיה

    04/07/2024 - 23/07/2024

    יציאה מובטחת

    טיולי שטח

    קיץ

    רג'סטאן והודו הקלאסית

    29/10/2024 - 12/11/2024

    ההרשמה בעיצומה

    טיולי תרבות

    סתיו

      מעוניינים להצטרף לטיול?