מסע נשים בקראלה 2014

קחו קבוצת נשים נמרצות, פעילות והרפתקניות שימו אותן למשך שבועיים תמימים במרחב פתוח שבו הכול אפשרי ואכן גם קורה (או כמו שאומרים בהודו ‘סבקוץ’ מילגה אינדיה מה’)  , תערבבו טוב טוב עם חוויות כלל חושיות בשווקים צבעוניים ונופים עזים וציוריים והרי לכם חוויית חיים שלא תישכח ותיזכר היטב על ידי קבוצת נשים (שכבר הפכו לאחיות), רובן ממשגב והסביבה שיצאו בדצמבר האחרון למסע ייחודי בדרומה של הודו. מסע ששילב רוח, ריצות, טרק, מופעים, ריקודים, שיעורי יוגה, מדיטציה וגם בישול, שייט, צבעים, טעמים ומפגשים אישיים מרתקים.


את טיול הנשים להודו יזמה ורד לפיד, תושבת גילון ש”נידבקה בחיידק” ועשתה לעצמה הרגל לבקר בהודו לפחות פעם בשנה… את המסע הובילה והפיקה רוני גורופי מחברת ‘לגעת בהודו’, מדריכה מנוסה ובת המקום בנשימתה ואליהן הצטרפה תמי ברוך מעצמון, מאמנת ריצה שהריצה אף את מי שלא האמינה כי רגליה יישאו אותה בריצה קלה על חופי זהב חוליים. בנוסף ליוו את הטיול אנשים מקומיים שחלקם מורים רוחניים, חלקם אנשי ג’ונגל מומחים, מוזיקאים, מורים ליוגה, רופאים איורוודיים, אומני לחימה, שחקני תיאטרון הקטקלי האקזוטי וצוות מקצוען של מדריכים ונהגים.

עם הנחיתה במומבאי זכינו לאירוח מלכותי במלון עם תפאורה בוליוודית ואוכל מענג במיוחד. משם דילגנו בטיסה פנימית אל מדינת קראלה KERALA, בדרום מערב הודו.

קראלה היא מדינה קטנה וטרופית, השלווה והיפה ביותר בהודו, שמשלבת בתוכה רכסי הרים גבוהים ויערות גשם, אגמים ותעלות עם חופי זהב טרופיים ואינספור עצי קוקוס שמהווים את פירוש שמה של קראלה – ארץ הקוקוסים ולא בכדי. הפסיפס האנושי במדינה זו הוא מהמרתקים והמגוונים בהודו. מבני שבטים פרימיטיביים ועד המשכילים ביותר, מאנשי רוח ועד אנשי העסקים שיושבים בפתחי הנמלים.
הגענו כמובן גם אל קוצ’ין, עיר נמל מקסימה לחופי הים הערבי, עם היסטוריה מרתקת של השפעות אירופאיות וקולוניאליות ועם מורשת יהודית עשירה. הביקור בבית כנסת היהודי של קוצ’ין, העתיק ביותר במזרח אסיה והמפגש עם שרה, אחת הנשים היהודיות היחידות שנותרו בקראלה היה מרגש במיוחד.
גולת הכותרת של הטיול הייתה הטרק הרגלי על רכס הרי הגהאט המערביים באזור מונר Munnar. הנופים שנגלו לעינינו היו מהפנטים וקסומים, ממש כמו חלום. עברנו בין שדות תה גבוהים, כרי דשא רחבים ויערות עד. זהו גם אזור מחייתם של בעלי חיים מגוונים כמו פילי בר, עזי הרים אנדמיות לאזור שנקראות נילגירי טאר, קופים שונים ומינים רבים של ציפורים. במשך שני לילות לנו באוהלים בטבע הקסום, עם צוות מחנה מיומן שדאג לכך הפינוקים הקטנים שהנעימו והפכו את השהות שלנו לחוויה נפלאה.


הטיול כוון לחוויה אוטנטית וישירה של החיים והתרבות וכלל ארוחה מקומית שהוגשה על עלה בננה בבית משפחה, נסיעה ברכבת הודית וגם באוטו ריקשה, השתתפות בטקס שמאני אוטנטי בכפר מרוחק ,עיסויים איורוודיים מפנקים בשמן חם, מופעי ריקוד הודי וגם ביקור באשראם של הגורואית ההודית הידועה ביותר בעולם – אמריטאננדמאי’ שידועה בכינוייה האימא המחבקת שעוסקת בקידום הנשים ואוכלוסיות חלשות בהודו ובעולם וזוכה להכרה בינלאומית נרחבת בשל עבודתה זו. גם אנחנו נמנות כעת עם 34 מיליון האנשים שעמדו אצלה בתור וזכו לקבל חיבוק וברכה מהמורה הרוחנית.


אלו רק חלק מהחוויות שעברנו, לא את הכול אפשר לשתף, שכן הוסכם בין חברות הקבוצה ש’מה שהיה בהודו יישאר בהודו’  😉 ….


כתבו: ורד לפיד ורוני גורופי
‘לגעת בהודו’ – טיולים שנוגעים עמוק

מעוניינים להצטרף לטיול?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    טיולים נוספים העשויים לעניין אותך

    טיול עומק לבהוטן

    12/09/2024 - 26/09/2024

    יציאה מובטחת

    טיולי תרבות

    סתיו

    ממלכת לדאק ורכס ההימלאיה

    04/07/2024 - 23/07/2024

    יציאה מובטחת

    טיולי שטח

    קיץ

    רג'סטאן והודו הקלאסית

    29/10/2024 - 12/11/2024

    ההרשמה בעיצומה

    טיולי תרבות

    סתיו

      מעוניינים להצטרף לטיול?