מהו הזמן הכי טוב לטיול בהודו?

“מתי הכי טוב לטוס להודו?” זוהי השאלה הראשונה שעולה לראש כאשר מתכננים נסיעה להודו, תת היבשת הצבעונית.

אנחנו מכירים את העדפות זמני הנסיעה למקומות אחרים בעולם. בדרך כלל נעדיף לנסוע בימות הקיץ החמימים או בתקופות האביב על מנת שנוכל לטייל בטמפרטורות נוחות המאפשרות תזוזה ממקום למקום ללא בעיה, ישנו היצע גדול של מקומות תיור, נוחות מקסימלית מבחינת לבוש ותזוזה קלה מקום למקום ללא הפתעות אקלים ומזג אוויר.

הודו מציעה מקומות רבים לטיול, כאשר כל אזור שונה מאחד למשנהו.

צפון הודו מזכיר יותר אזורים אירופאיים מלאי צמחייה והרים מושלגים. במרכז הודו תוכלו ליהנות מנוף ותרבות מדברית ובדרום, יהיו אלו החופים המדהימים של גואה, תעלות המים בקראלה, המקדשים המרהיבים של טאמיל נאדו ועוד. במזרח אזורי שבטים בתוליים ויש גם את איי אנדמן המרהיבים ביופיים.

השאלה הנכונה היא – לאן? 

כשמדובר בהודו, השאלה היא לא מתי כדאי לנסוע להודו אלא, לאיזה איזור כדאי להגיע ובאיזה תקופה? מאחר והודו היא תת יבשת עצומה, תנאי מזג האוויר שונים ומשתנים ממקום למקום. זמני העונות שלה דומים לזמני העונות כפי שאנחנו מכירים אותן בישראל, אך אופיין קצת שונה. למשל, החורף הוא לא בהכרח העונה הגשומה של השנה. גשמי הודו, הנקראים מונסונים יורדים בתחילה בדרום הטרופי של תת היבשת בחודש יוני ומתפשטים בהדרגה לכל האזורים.

חלוקת החודשים המתאימים לטיול באזורים השונים: 

אוקטובר עד מרץ – דרום הודו

חודשים בהם כדאי לבחור לטייל במדינות קראלה, טאמיל נאדו וקרנטקה בדרום הודו.
בזמן שבצפון הודו קר מאוד בחודשים אלו, הטמפרטורות צונחות ושלג צח מכסה את האזור. לעומת זאת, בדרום יהיה חם ונעים ולא חם מידי (לפחות יחסית לעונות האחרות בדרום הודו…). קחו בחשבון שמידת החום, עולה ככל שמתקרבים לסיומה של התקופה.

קראו בהרחבה על תוכנית הטיול שלנו לדרום הודו

סירה בתעלות המים של דרום הודו

מרץ עד אוקטובר – צפון הודו

בזמן שדרום הודו מתחממת, תוכלו לנסוע לבקר בצפון הודו, במדינת הימאצ’ל פאראדש, שם הסתיימה תקופת החורף ומזג האוויר הופך נעים ומומלץ לשהות, טיול או טרקים באזור. תוכלו ליהנות מסימני החורף שעבר בדמות השלג המעטר את הרי ההימלאיה, אך בכפרים עצמם באזור דרמסלה או מנאלי יהיה נעים ומתאים מאוד לטיול במזג אוויר קליל ונוח. וביולי ואוגסט כאשר כמעט כל הודו מקבלת את גשמי המונסון, זה הזמן להצפין עוד ולבקר בחבל לדאק ובקשמיר. 

הטיולים שלנו לצפון הודו

תמונת נוף רכס ההימלאיה במדינת הימצ'אל פראדש

נובמבר עד מרץ – הודו הקלאסית, מרכז הודו ומזרח הודו

בחודשים אלו יהיה קר מאד על רכס ההימלאיה, אך מזג אוויר נעים ונוח ישרור במדינת ראג’אסטן המדברית שנמצאת במערב הודו. זה הוא זמן נהדר, נעים בו לא חם מידי לטייל באזור המדברי של הודו, מחוז ראג’סטן – פושקר היפה, אודייפור הציורית וג’ייאפור עיר הבירה הבנויה מבנים יפיפיים שיכניסו אתכם לאווירת אלאדין אמיתית. בחודשים נובמבר עד מרץ מתקיימת עונת התיירות באזור זה. השווקים מתמלאים בתיירים ומקומיים העורכים את הקניות שלהם, הסוחרים מגיעים דרומה למכור את מרכולתם. טיולי גמלים מוצעים לכל מתעניין וטיולי מדבר מוצעים בכל אזור ראג’סטן.

הטיול הצבעוני לרג’סטאן עם לגעת בהודו

הטיול במזרח הודו וגם במרכזה מומלץ בעיקר למטיילים “מתקדמים” שכבר ביקרו בעבר בהודו, אהבו אותה ורוצים להעמיק את ההיכרות עם הארץ הקסומה הזו.

לגעת בהודו מוציאה טיולים ייחודיים לאזורים הפחות מתויירים בצפון מזרח הודו ובמזרח ומרכז הודו.

עולי רגל על גהטות אגם פושקר

בהודו כמו בהודו, הכל אפשרי. זאת לא קלישאה.

תוכלו להגיע אליה בכל חודש בשנה, רק הקפידו להגיע לכל אזור בעונה המתאימה.

כך תוכלו ליהנות מהשפע שהאזור מציע ומטיול נוח ונעים.

יחד עם זאת לפעמים יש גם יתרונות מסויימים לטיול מעט “מחוץ לעונה” אז לפעמים יש פסטיבלים אוטנטיים ולא מתויירים, המחירים של שירותי התיירות הרבה יותר אטרקיביים.

מעוניינים להצטרף לטיול?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    טיולים נוספים העשויים לעניין אותך

    טיול עומק לרג'סטאן

    19/03/2024 - 02/04/2024

    יציאה מובטחת

    טיולי תרבות

    סתיו

    טיול אודישה שבטים

    מזרח הודו - אודישה וקולקטה

    29/02/2024 - 14/03/2024

    יציאה מובטחת

    טיולי תרבות

    אביב

    טיול_לנפאל

    טבע ותרבויות בנפאל

    28/04/2024 - 12/05/2024

    ההרשמה בעיצומה

    טיולי שטח

    אביב

      מעוניינים להצטרף לטיול?