גוג’אראט Gujarat

גו’גראט Gujarat  נמצאת במרכז-מערב הודו לחופו של הים הערבי על גבול פקיסטאן.
עיר הבירה של גוג’ראט היא גנדהינאגאר gandhinagar, על שמו של המנהיג הדגול מהאטמה גנדהי בן גוג’ראט. ואילו העיר הגדולה ביותר היא אהמדבאד Ahemdabad.

גוג’ראט נודעה כמקום התפתחותה של התרבות האנושית אשר השתכנה בעמק האינדוס, כיום גוג’ראט הינה מרכז מסחר ותעשייה מהחשובים בהודו. צמיחתה הכלכלית של המדינה נמצאת בתאוצה גבוהה יותר בהשוואה למרבית מדינות האחרות ברחבי הודו.

באופן מיוחד בג’וגראט צמחו מנהיגים רבים ואומנים ברמה לאומית ובינלאומית, יש המשייכים את ההתפתחות התרבותית הזו להשפעתה של דת הג’אינית, דת שמרכזה הגדול נמצא בגוג’ראט ורבים ממאמניה חיים במדינה זו.

לדעת רבים, תפיסת העולם הג’אינית אשר מושתת על פילוסופיה הקוראת למניעת אלימות ולהאדרת האסתטיקה והאומנויות, היא זו שהביאה לצמיחתה של הרוח והתרבות בגוג’ראט והשפיעה על תושביה בינם מוהנדס קרמצ’נד גנדהי, משחרר הודו, אשר פעל באופן מובהק על פי עקרונות האי אלימות, האימסה, וכמוהו עוד מוסיקאים, ציירים, משוררים, ופילוסופים רבים אחרים.

גוג’ראט עשירה גם בעולם החי, היא מקום מחייתו הבלעדי של האריה האסייתי ועוד מגוון רב של בעלי חיים. בתחומי המדינה 4 פארקים לאומיים ולמעלה מ-20 שמורות טבע.

מספר נהרות זורמים בתחומה, הגדול בהם הוא נהר נרמדה הקדוש, אשר נובע במדינת מאדיה פראדש ונשפך אל הים הערבי בבארוץ’ אשר בגוג’ראט.

קאץ’  Kutch 
אזור בצפון מערב גוג’ראט , על שפת הים הערבי וגבול פקיסטאן.
קאץ’ משמעותו המילולית מקום יבש ורטוב לחילופין, , זוהי מלחה נמוכה המתמלאת מים בזמן המונסון ומתייבשת בעונת החורף כשהיא משאירה מעטה מלח לבן כשלג מעל האדמה.
חלק גדול מהאזור נקרא גם Rann of Kutch. בזמן המונסונים האזור כולו מנותק ולכן כדאי לבקר בעונה היבשה.

אוכלוסיית קאץ’ מורכבת בעיקר משבטים וקבוצות אתניות שהיגרו לשם, כתוצאה מכך, בקאץ’ מתקיימות מסורות חיות של מלאכות ועבודות יד, כדוגמת רקמת קאץ’ אשר שמה יצא למרחוק. במשך מאות שנים נשים באזור זה רקמו בדים עבור הנדוניה, המוהר שלהן.
חלק מהרקמות היפות ביותר שנמכרות היום בעולם מיוצרות על ידי 6,000 נשים בקאץ’.
כיום, על מנת שלא לאבד את הידע שעובר מדור לדור הוקמו מספר חברות העוסקות בייצור דברי טקסטיל רקומים. מלאכות מסורתיות נוספות הן גילוף רהיטים מעץ, נפחות, קדרות ועוד…

בהוג’ Bhuj – עיר הבירה של קאץ’, אשר סביבה מאות כפרים, בהוג’ היא גם העיר הגדולה ביותר במחוז, חלקה העתיק נבנה בתוך חומה בעלת 5 שערים. בשנת 2001 רעדה האדמה תחת רגליהם של תושבי בהוג’, בתים רבים נהרסו כמו גם חלקים רבים מן החומה העתיקה.
בהוג’ ידועה כמרכז קניות לעבודות יד, האומנים מן הכפרים השונים מביאים את מרכולתם למכירה בעיר הגדולה, כמו לסוחרים גם לתיירים זו הזדמנות לרכוש מוצרי אומנות הודית אותנטיים במחירים ללא תיווך ובאיכויות גבוהות ונדירות.
מהעיר בהוג’ ניתן לצאת לביקור בשמורות טבע עשירות כגון: שמורת חמור הבר ההודי, שמורת מדבר קאץ’, נאריאן סארובר שמורה בה חיה הצ’יטה הנדירה, שמורת הערבה באני, ושמורת הביצות צ’ארי דהאנד.
בהוג’ היא גם אתר מפורסם ומבוקש כלוקיישן של סרטי בוליווד הנהנים מתפאורה טבעית של מדבר מלח לבן ובתי בוץ מסורתיים.
הדת הדומיננטית בקאץ’ היא הינדואיזם ווישנאווי Vaishnav ואחריה הג’אינזם והאסלאם, בקאץ’ יש גם גורודווארה סיקהית בה לן גורו נאנאק בדרכו למכה.

החופים:
דיו Diu  – אי קטן ומובלעת פורטוגזית בשטח מדינת גוג’ראט שבחלקה מוסלמית. זהו אזור נופש חביב ועדיין ניכרת בו הבנייה הצבעונית בעלת הקשתות מימי הפורטוגזים, החופים לבנים ורחבים מעוטרים ברצועת עצי קוקוס הנתמכת בצמחייה טרופית. בדיו ניתן גם למצוא חושות על החוף, אך אזור זה מיועד בעיקר לנופשים נהנתנים המגיעים לכאן מכל רחבי מרכז הודו.

דאמאן Daman – המובלעת הפורטוגזית התאומה לדיו נמצאת על חוף דרומי במדינת גוג’ראט (לכיוון מהראשטרה ומומבאי), העיר דאמאן השוכנת לצד החופים הבלתי נגועים הינה שריד לימי הפורטוגזים והביקור בה הוא חוויה ארכיטקטונית אחרת.

מעוניינים להצטרף לטיול?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    טיולים נוספים העשויים לעניין אותך

    טיול עומק לרג'סטאן

    19/03/2024 - 02/04/2024

    יציאה מובטחת

    טיולי תרבות

    סתיו

    טיול אודישה שבטים

    מזרח הודו - אודישה וקולקטה

    29/02/2024 - 14/03/2024

    יציאה מובטחת

    טיולי תרבות

    אביב

    טיול_לנפאל

    טבע ותרבויות בנפאל

    28/04/2024 - 12/05/2024

    ההרשמה בעיצומה

    טיולי שטח

    אביב

      מעוניינים להצטרף לטיול?