גואה Goa

גואה Goa, הייתה מובלעת פורטוגזית בתוך הודו עד לשנת 1961 וההשפעות של הפורטוגזים על מדינה זו הן רבות ובולטות. המבנים הקולוניאליים הרבים, אווירת החג המרוגשת לקראת חג המולד והפוסטרים הרבים של ישו מזכירים למבקר במדינה זו את עברה.
במובנים מסוימים, גואה היא עדיין מובלעת שונה במקצת משאר חלקי הודו.
החופים היפים של גואה העלו אותה על מפת התיירות העולמית ואלפי אנשים באים לנפוש באתרי הנופש לאורך חופי הים הערבי.

הגואנים מדברים בשפה שנקראת ‘קונקני, בירת המדינה היא פאנג’י.
גואה מחוברת ברכבת לצפון ומרכז הודו במסילת ‘קונקאן’. כמו כן, בחורף טיסות יומיות רבות מביאות לפה את הנופשים הרבים ואפילו מטוסים בטיות צ’רטר ישירות מגיעים בשיא העונה מאירופה.

.

אנג’ונה Anjuna – אחד החופים היפים מפורסמים בצפון גואה. פופולארי במיוחד בקרב ההיפים וחובבי מוזיקה אלקטרונית, כי אזור זה יהוא המרכז של מסיבות הטראנס הידועות של גואה.

גואה של התיירים צמחה פה, בראשית שנות ה-70 החלו להגיע לכאן משפחות ובודדים, אנשים שרצו לחיות אחרת, בחופש ובלי דאגות, הם פתחו עסקים גידלו ילדים ובעיקר יצרו את המוסיקה ותרבות המסיבות הידועה של גואה. באזור אנג’ונה ניתן למצוא גסטהאוסים פשוטים אבל גם מלונות טובים.גם אם אתם לא בקטע של מסיבות טראנס, כדאי להגיע לאנג’ונה ביום רביעי ולבקר בשוק הפשפשים Anjuna Flee Market הצבעוני והתוסס אשר מתקיים כבר שנים רבות באופן מסורתי באנג’ונה אחת לשבוע. שוק ענק בו סוחרים מכל הודו ומכל העולם.

חיפשתם משהו בהודו ולא מצאתם? זה המקום….

.

ארמבול Arambol -אולי החוף האהוב ביותר על ידי התרמילאים הישראלים בצפון גואה. מצד אחד תוסס ומלא חיים, אך יותר רגוע ושקט מאנג’ונה וסצינת מסיבות הטראנס שבה.

חוף של ארמבול נודע כחוף ההיפים, במשך שנים ארוכות התפתחה בו קהילה של היפים שהיו (ועדיין) חוזרים ושבים בכל שנה לחיות על הים בארמבול.גם היום ארמבול עדיין מקום המספק שקט יחסי ופשטות עם תענוגות החיים של מסעדות וגסטהאוסים בינות לעצי הקוקוס.

בחלק הצפוני של ארמבול ישנו הצוק, עם מקומות לינה פשוטים שמשקיפים ישירות אל הים ומצפון לצוק אזור שקט יותר עם אגם מים מתוקים, ממנו ניתן לצאת לשיטוט בג’ונגל הסמוך ולמצוא את עץ הבניאן העתיק (והמפורסם).

.

פאלולם Palolem – גן עדן בדרום מדינת גואה, רצועת חוף נקייה ורחבה, זרועה בביתני קש מתוקים, הנישאים על כלונסאות אוחזות ערסלים, אלו הם חדרי הארוח של החוף המיוחד הזה.
ניתן גם למצוא גסטהאוסים ברמה טובה וכן כמה מן המסעדות הטובות בגואה כולה.
בפאלולם שקט ופסטורלי, על החוף ניצבות סירות דייגים מסורתיות עשויות עץ, ובאופק אי הנראה לקוח מספרי רובינזון קרוזו, ניתן להגיע לאי בהליכה ושחייה קצרה, כמו כן כדאי להתהלך בתוך גן הסלעים הטבעי שהוא סימן ההכר של חוף פאלולם.

מעט דרומית לפאלולם נמצא חוף פאטנם Patnam הפופולארי בעיקר בקרב משפחות עם ילדים.

..

אגונדה Agonda –חוף רגוע ושקט בדרום גואה, שמושך בעיקר את אלו שמחפשים תחושה של חופשה שלווה ומנוחה. מצד אחד יש את כל שירותי התיירות של בתי הארחה ומסעדות, אך הוא הרבה פחות תיירותי מחופים אחרים בסביבה (כמו פאלולם ופאטנם).

.

ארפורה Arpora –בכל שבוע בימי שבת בערב החל מהשעה 16:00 ועד השעות הקטנות של הלילה מתקיים בארפורה שבצפון גואה שוק הלילה התוסס Saturday Night Market. בנוסף לדוכנים עם הסחורה הססגונית והמגוונת, יש גם דוכני מזון ומופעי בידור. אז אם אתם מבלים סופשבוע בגואה ממש מומלץ לעשות גיחה לביקור בשוק הלילה.

.

פנג’ים Panjim – עיר הבירה של גואה לגדות נהר המנדווי Mandavi. לכל מי שרוצה לשוטט ברחובות נעימים עם בתים באדרכילות פורטוגזית ולראות את הכנסיות החשובות של גואה כדאי גם לנסוע לבקר ב’גואה העתיקה’ לא רחוק מפנג’ים.

מעוניינים להצטרף לטיול?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    טיולים נוספים העשויים לעניין אותך

    טיול עומק לרג'סטאן

    19/03/2024 - 02/04/2024

    יציאה מובטחת

    טיולי תרבות

    סתיו

    טיול אודישה שבטים

    מזרח הודו - אודישה וקולקטה

    29/02/2024 - 14/03/2024

    יציאה מובטחת

    טיולי תרבות

    אביב

    טיול_לנפאל

    טבע ותרבויות בנפאל

    28/04/2024 - 12/05/2024

    ההרשמה בעיצומה

    טיולי שטח

    אביב

      מעוניינים להצטרף לטיול?