הארידוואר Haridwar

הרידוואר היא אחת הערים הקדושות ביותר בהודו ומושכת אליה אלפי עולי רגל שמגיעים אליה בכל יום על מנת להשתתף בטבילה בנהר ובטקסי אש וטהרה.

בתרגום חופשי לעברית משמעות שמה הוא “שער השמיים”, בעבר הטיפוס על רכס ההימלאיה היה קשה ומאתגר ומעטים היו זוכים לכך, הרידוואר ממוקמת בנקודה בה נהר הגנגה פוגש את המישורים של מרכז הודו, ולכן מציינת את שער הכניסה לממלכת ההימלאיה, מקום משכנם המיתולוגי של האלים.

בהרידוואר מתקיים מדי ערב, על שפת הנהר, טקס הנקרא אארטי Aarti, זהו טקס תפילה הינדואיסטי שמתקיים בכל הודו כחלק מסדרת תפילות יומיות הנקראות באותו השם, טקס זה בהרידוואר הוא מרשים במיוחד.
הטקס מלווה בשירה, נגינה וצלצול פעמונים וכחלק ממנחת האל מדליקים במהלך הטקס אש לטוהרה, הכוהנים וכן המשתתפים בטקס מדליקים אש וקטורת ומשיטים על הנהר צלוחיות עשויות עלים ובתוכן אבוקת אש ופרחים, לראות את הנהר מתכסה בנקודות אש זהובות המרצדות על פני המים זהו מחזה מרהיב, ומעורר השראה.

בהארידוואר הוקמו אשראמים חשובים השייכים לזרמים הינדואיסטיים ומוסדות דת מכל רחבי הודו. פסטיבל הקומבה מלה מתקיים בעיר אחת ל-12 שנים ומושך אליו מליוני עולי רגל.

.

מקומות מעניינים בהרידוואר:
מקדש צ’אנדי דווי, המקדש הנמצא על ראש גבעה מעל העיר, מוקדש לאלה צ’אנדי, על פי האמונה הפסל המוצב במקדש נבנה במאה ה-8 לספירה .ניתן לטפס אל המקדש במעלה שאורכו 3 ק”מ או לעלות ברכבל.
מקדש פופולרי בקרב התיירים הינו מקדש מאנסה דווי, האלה המקיימת משאלות, במקדש שני פסלים של האלה רבת הזרועות והפיות, העליה למקדש היא באמצעות רכבל, המאפשר תצפית נוף מרהיבה על העיר כולה.
בהרידוואר יש שוק מזכרות גדול, מסעדות רבות ומלונות ברמות משתנות.
מעבר להיותה עיר קדושה, הרידוואר הינה עיר המחוז והיא הולכת ומתפתחת בתחום התעשייה וההיי-טק, בעיר מוסדות חינוך בתי ספר, קולג’ים ואוניברסיטה.

.

.

מעוניינים להצטרף לטיול?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    טיולים נוספים העשויים לעניין אותך

    טיול עומק לרג'סטאן

    19/03/2024 - 02/04/2024

    יציאה מובטחת

    טיולי תרבות

    סתיו

    טיול אודישה שבטים

    מזרח הודו - אודישה וקולקטה

    29/02/2024 - 14/03/2024

    יציאה מובטחת

    טיולי תרבות

    אביב

    טיול_לנפאל

    טבע ותרבויות בנפאל

    28/04/2024 - 12/05/2024

    ההרשמה בעיצומה

    טיולי שטח

    אביב

      מעוניינים להצטרף לטיול?