אוטרקהאנד Uttarkhand

פירוש השם אוטארקהאנד “חבל ארץ הצפון”, היא קיבלה את שמה זה בינואר 2007 אז שונה שמה הקודם אוטרנצ’אל Uttaranchal. עד שנת 2000 היא בכלל הייתה חלק ממדינת אוטאר פראדש.

חבל ארץ הררי שעל רכס ההימלאיה שוכן בין גבולות טיבט ונפאל מצפון ומזרח, מדינת הימצ’אל פראדש במערב ובדרומו משתפלות גבעות היורדות אל המישורים של מדינת אוטר פראדש Uttar Pradesh.

את חבל אוטרקהאנד מחלקים לשני אזורים עיקריים גרוואל Garhwal וקומאון Kumaon, החלוקה הינה גם גיאוגרפית, מערב ומזרח , למעשה בעבר היו אלו שתי ממלכות נפרדות בעלות היסטוריה נבדלת, כיום ההבדל הוא בעיקר תרבותי, אזורים אלו נבדלים בניב המדובר, במנהגים מסוימים ואופן הלבוש, הבדלים הללו באים לידי ביטוי רב יותר בכפרים הקטנים והשבטיים שבאזור.

נופי ההימלאיה ההרריים מזמנים יערות ירוקים של עצי ארז דאודאר (Deodar) וגם ג’ונגלים סמיכים באזור מרגלות ההימלאיה, הפסגות המשוננות, הנישאות מעל הכול, צחיחות הן וחשופות ורק הקרחונים הרוכבים עליהן מעניקים להן כיסוי זוהר ומראה מעט רך.

הרים אלו שומרים בתוכם סודות מתרבויות קדומות וחיות, יחד עם זאת המדינה מתפתחת בקצב גבוה, במסחר, בשירותי בריאות וחינוך ובפרויקטים ממשלתיים כדוגמת פרויקט הסכרים הענק שנבנה ע”י הממשלה וזכה לביקורת נוקבת ולהערצה. אני מניחה שלאחר האסון האחרון (בפברואר 2021 לאחר שקרחון שהתמוטט במרומי ההימלאיה גרם לקריסה של סכר מלאכותי שהוא חלק מפרוייקט הידרואלקטרי, למפולות אדמה ושטפונות שגבו את חייהם של מאות בני אדם.) יהיו תמורות ומסקנות בנושא זה ולהבדיל, אוטרקהאנד התפרסמה גם בפעילויותיה של התנועה האקולוגית חברתית – צ’יפקו, אשר נוסדה והתהוותה שם.

המקורות של הנהר הכי חשוב וקדוש בהודו – הגנגה Ganges נובעים בהרים של מדינת אוטרקהאנד. נהר הבהגירטי גנגה Bhagirathi נובע ב’לוע הפרה’ – גומוק Gomukh שמעל גנגוטרי ומהווה את אחד משני המקורות העיקריים של נהר הגנגה (ביחד עם האלקננדה שמתחיל מעל בדרינת’), והנהר הקדוש השני יאמונה Yamuna שנובע באזור יאמנוטרי.

שני נהרות אלו נובעים מתוך קרחון בהר וניתן לטפס לאזור הנביעה.

.

כמה משמורות הטבע היפות שבהודו נמצאות באוטרקהאנד.הפארק הלאומי ג’ים קורבט – Jim Corbet N.P, הפארק הלאומי עמק הפרחים – Valley of Flowers N.P, הפארק הלאומי נאנדה דווי – Nanda Devi N.P, הפארק הלאומי גנגוטרי – Gangotri N.P, ועוד נוספים. בשל כך מהווה מדינת אוטרקהאנד מוקד משיכה גדול, ייחודי ומאתגר לתיירות הטרקים.

.

חבל ארץ זה עשיר מאד בפעילות רוחנית ומהווה מוקד עליה לרגל מהחשובים בהודו כול. אוטרקהאנד מכונה גם “ארץ האלים” בשל היותה משכנם של מקומות קדושה רבים.כך אנשי דת חשובים נהיו לתושבי חבל ארץ זה והקימו שם אשרמים ומוסדות דת ופולחן.בין אתרי העולים לרגל המפורסמים נציין את מסלול ה”צ’אר דהאם” Char Dham, מסע עלייה לרגל אל ארבעת מקורות הגנגה, והם יאמנוטרי, גנגוטרי, קדארנאת ובאדרינאת’, את העיר הקדושה הארידוואר בה מתקיים השנה (2021) פסטיבל הקומבמלה (הפעם בצורה קצת מצומצמת יותר, בשל הקורונה) וגם את רישיקש, בירת היוגה העולמית.

.

עיר הבירה של אוטארקהאנד הינה דרהדון Dehradun אשר ידועה בכל הודו במוסדות החינוך המעולים שבה.מקומות תיירותיים נוספים במדינה:עיירת הנופש נייניטל Nainital, אזור אלמורה Almora והכפר קאסאר דווי Kasar Devi החביב על התרמילאים הישראלים וההיל סטיישן מוסורי Mussoorie.

.

.

.

.

מעוניינים להצטרף לטיול?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    טיולים נוספים העשויים לעניין אותך

    טיול עומק לרג'סטאן

    19/03/2024 - 02/04/2024

    יציאה מובטחת

    טיולי תרבות

    סתיו

    טיול אודישה שבטים

    מזרח הודו - אודישה וקולקטה

    29/02/2024 - 14/03/2024

    יציאה מובטחת

    טיולי תרבות

    אביב

    טיול_לנפאל

    טבע ותרבויות בנפאל

    28/04/2024 - 12/05/2024

    ההרשמה בעיצומה

    טיולי שטח

    אביב

      מעוניינים להצטרף לטיול?